Usługi: Szczepienia zwierząt

Szczepienia profilaktyczne

Prowadzimy szczepienia zwierząt na wszystkie popularne choroby zwierzęce. Należy w tym miejscu zaznaczyć, że np. szczepienia przeciwko wściekliźnie jest obowiązkowe i należy je powtarzać każdego roku. Obowiązek prawny dotyczy psów, jednak lekarze weterynarii w Poznaniu, zalecają również szczepienie innych małych zwierząt domowych (koty, fretki), które wypuszczane są przez właścicieli poza mieszkanie. Zapraszamy pacjentów z Poznania i okolic: Mosiny, Lubonia.

Szczepienia psów

Przyjęcie do domu czworonożnego przyjaciela psa czy kota wiążę się z wzięciem na siebie odpowiedzialności za jego zdrowie i życie. Należy pamiętać aby odpowiednio zabezpieczyć go między innymi przed chorobami zakaźnymi. Jedyną skuteczną ochroną są szczepionki.
Rozpoczęcie szczepień ochronnych w okresie szczenięcym przypada pomiędzy 6 a 8 tygodniem życia czyli w momencie powstania tzn luki immunologicznej wynikającej z utraty przez szczenię przeciwciał uzyskanych z siarą od jego matki. Około 5-6 tygodnia życia szczeniąt, poziom tych przeciwciał radykalnie spada i nie zapewnia już ochrony przeciw chorobom zakaźnym,wówczas należy po raz pierwszy je zaszczepić. Szczenięta szczepimy 3-krotnie w odstępach 3-4 tygodni. Szczepienie psów przeciwko wściekliźnie w Polsce jest wymagane urzędowo w odstępach 1 roku. Pierwsze wykonujemy pomiędzy 3-4 miesiącem życia.
Psy możemy zaszczepić na takie choroby jak: nosówka, parwowiroza, choroba Rubartha, parainfluenza, kaszel kenelowy, leptospiroza, Borelioza czy wścieklizna.

Kalendarz szczepień psów:
  • 6-8 tydz. życia - nosówka, parwowiroza,od 6 tyg, możliwe także szczepienie p/zakaźnemu zap. tchawicy i oskrzeli

• 9-11 tydz. życia - nosówka, parwowiroza, choroba Rubartha,parainfluenza

• 12-14 tydz. życia - nosówka, parwowiroza, choroba Rubartha, leptospiroza, przed 4m-cem życia także wścieklizna

Szczepienia kotów

Koty szczepimy przecwko panleukopenii, herpeswirozie i kaliciwirozie, chlamydiozie oraz przeciwko białaczce. Kocięta szczepimy po raz pierwszy w wieku 7 lub 8 tygodnia życia. Szczepienia są 2-krotne w odstepie 3-4 tyg. Pierwsze szczepienie p/białaczce można wykonac u kociąt pomiedzy 8-9 tygodniem życia i powtórzyc je po upływie 3 tygodnia. Warto wspomnieć także, iż szczepienie przeciwko białaczce jest szczepieniem opcjonalnym ale jeśli planujemy zabezpieczyć wychodzącego kota, warto najpierw wykonać u niego test na obceność przeciwciał we krwi. Ich obecność u kota nieszczepionego przeciw FeLV świadczy o jego zarażeniu,wówczas szczepienie nie przyniesie żadnego rezultatu. Białaczka u kotów jest chorobą zakazna i nieuleczalną prowadzaca do śmierci i rozprzestrzenia się poprzez pokąsania np. w trakcie walk,kopulacji a nawet droga pokarmową. Koty możemy również zaszczepić przeciwko wsciekliznie. Nie jest to szczepienie obligatoryjne jak u psów, ale jeśli kot wychodzi na dwór i może mieć styczność z dzikimi zwierzętami (np. wiewiórki, lisy etc. )zdecydowanie warto poddać kota ww szczepieniu dbając nie tylko o jego zdrowie ale i nasze bezpieczeństwo oraz naszych bliskich.

Kalendarz szczepień kotów:
  • 7-8 tydz. życia - panleukopenia, kaliciwiroza, herpeswiroza

• 10-11 tydz. życia - panleukopenia, kaliciwiroza, herpeswiroza, możliwość poszerzenia szczepionki o chlamydiozie